Varför skaffa ett CRM-system?

Du kan givetvis vara kundtillvänd utan ett system men en tydlig struktur underlättar betydligt.

Det är oftast 3 mål man vill nå med ett CRM-system:

  • ordning och reda
  • effektivitet
  • Den heliga graalen – att bli en mer kundfokuserad organisation

Det första och enklaste målet är ordning och reda »

Behöver man verkligen bry sig?

Framtiden ser tuff ut för de flesta företag. Utbudet av högkvalitativa varor och tjänster är enormt. Priskonkurrensen är stenhård och marginalerna minskar. Dessutom kräver ett ökande mediebrus mångmiljonbudgetar för att synas. Men för framsynta finns en både enkel och billig utväg. Ett CRM-system.

Det börjar som vanligt med Space Invaders »

Lönar sig CRM?

Att räkna på ett CRM-projekt kan verka svårt. Vi ser sällan en tydlig ROI-kalkyl över hur man ska få tillbaka sin investering i ett CRM-system.

Men med vår ROI-lätt™ blir det lätt som en plätt »

Ladda hem vår plansch – den är ju gratis!

Varför CRM? Ladda hem gratis poster!

Varför ska man ha ett CRM-system och vilka fördelar finns? Postern ger dig alla argument du behöver för att övertyga organisationen om att ni bör satsa på CRM.